Catharina-Amalia - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Catharina-Amalia - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Catharina-Amalia

Door: Pieter

09 December 2003 | Australië, Rockhampton

Hoi Iedereen,

Het goede nieuws uit Nederland heeft ook ons in Australië bereikt. Een kroonprinsesje met de naam 'Catharina-Amalia', wat een leuke naam. Hebben ze vast en zeker opgezocht in het grote namenboek. En het nieuws dat de geboortevlag ontworpen in door een leerling van de Beemden in Boxtel!!!

Het nieuws vanuit hier is als volgt:
We zijn dus naar Magnetic Island geweest waar we zijn gaan paardrijden. Over het strand heen galopperen was echt geweldig en dan met het paard de zee in was ook heel cool. Wel had ik een beetje vervelend paard en Maaike en beetje klein paardje. Maar het was wel grappig. Ook hebben we nog gezocht naar koala's maar helaas niet gevonden.
De volgende dag zijn we in een keer naar Cairns gereden en daar hebben we de finale van de Rugby World Cup gekeken. Australie tegen Engeland. Helaas voor de Aussies werd de finale gewonnen in de laatste minuut van de verlenging door de 'Pommies' (zoals de Aussies de Engelse noemen.
In Cairs hebben we ook een trip naar het Great Barrier Reef geboekt. Met de boot hebben we anderhalf uur gevaren en toen werd het eindelijk tijd om de snorkelen. En het was echt fantastisch. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien. De kleuren van al de vissen zijn heel onwerkelijk en al de bloemen en planten op het Reef met de vreemdste vormen en kleuren. Echt een aanrader voor iedereen om dat een keer te doen. We hebben ook een introductieduik gedaan. Dus een echte Scubbadive. Heel spannend maar ook weer heel leuk. Die duik duurde een half uur en we hebben ongeveer 10 meter diep gedoken. Ook weer geweldige dingen gezien. (op het moment van schrijven hebben we de foto's nog niet gezien dus ik hoop dat die gelukt zijn.)

Een paar dagen later zijn we naar Kuranda vertrokken. Dat plaatsje werd ons aanbevolen door een Ned-Duits stelletje die we in Mt Isa hadden ontmoet. En toen hebben we echt in het regenwoud geslapen. Overal was het groen en overal waren er planten en natuurlijk ook heel veel vreemde insecten. Op de WC scheen ook een slang te zitten maar die hebben we niet gezien. De volgende dag zijn we het dorpje in gelopen waar een heel toeristisch marktje was. Daar hebben we een Didgeridoo gekocht. (een muziekinstrument van de Aboriginals) Het vrouwtje van die winkel was Nederlands en Maaike en zij raakte een beetje aan de praat en uiteindelijk hebben we haar geholpen met een en ander Budget formulier. Als dank kregen we een Boomrang cadeau. Dat was wel heel leuk. S'avonds was er een kampvuur op de camping. Daar hebben we een stelletje uit Wales ontmoet. Waren hele aardige lui en die hebben ons een tip gegeven voor de volgende bestemming. Ze wisten namelijk een camping in Wonga Beach waar je aan het strand kon kamperen. Dus de volgende dag naar Wonga Beach gegaan om Cape Tribulation te gaan bekijken.
Op weg naar Wonga Beach zijn we naar de Mossman Gorge geweest en daar een wandeling gemaakt. Echt geweldig, was echt regenwoud met overal lianen en wortels, enorme bomen en overal groen. Heel mooi. Aangekomen in Wonga Beach hebben we inderdaad gekampeerd aan de voet van een 'Bounty' achtig strand. Daar zijn we drie dagen geweest omdat we zo geweldig zaten. Wel begon het een beetje hard te waaien en kregen we een paar buien op ons dak. Het regenseizoen lijkt echt begonnen. Een avond ontzettend gelachen met een ouder stel uit Canada. De vrouw was een praatzieke vrouw van Deense afkomst en een suf gelulde man van Hollandse afkomst die zijn vrouw in de maling nam en die vrouw had niets door door dat vele gepraat van haar. Maar ja, dat was een echt 'daar-had-je-bij-moeten-zijn-moment'
Weer aangekomen in Cairns moesten we de auto naar een monteur brengen. De motor maakt een ratelend geluid en het word steeds erger. Na drie keer doorgestuurd te zijn wist er een monteur eindelijk wat het was. De metalen plaat tussen de gearbox en de motor was kapot en dat kon alleen maar erger worden. Dat hebben we maar laten repareren maar daar baalde we wel flink van want het was geen goedkope reparatie. Maarja, het geluid is weg. Nu maar hopen dat we hem goed kunnen verkopen.
Toen zijn we op zoek gegaan naar werk want de bodem van de portemonnee is al aardig in zicht. In de Lonly Planet hadden we gelezen dat in Bowen veel fruitpluk werk is. Dus wij daar naar toe. Eenmaal daar blijkt het seizoen mislukt dus geen fruit en het fruit dat er was was al geplukt. Wij weer in de Lonly Planet kijken nu gaan we naar Bundaberg. Daar hebben ze nog zat fruit dat geplukt moet worden dus daar gaan we naar toe. Tussen Bowen en Bundaberg zijn nog wel wat dingen die we moeten zien dus dat doen we nu.
De volgende bestemming vanuit Bowen was Arlie Beach. Daar wilde we naar toe vanwege de Withsunday Islands. Onderweg is onze kilometerteller er plotseling mee gestopt. Wij WEER naar een monteur en die zij dat het makkelijk te repareren is maar dat het drie dagen duurt en ongeveer 130 dollar kost. Alle pech die je met een auto kan hebben, hebben wij. We hebben besloten het maar in Bundaberg te laten repareren want drie dagen is ons nu te lang. We troosten ons met de gedachten dat we al veel mooie dingen hebben gezien met de auto. Maar verder is het een behoorlijke 'pain in the ass'
In Arlie Beach hebben we een tour gedaan in een boot tussen de Withsunday eilanden door en hebben we ook gesnorkeld. Onder het snorkelen zag Maaike opeens een zeeschildpad zitten tussen het koraal. Dat was wel heel mooi. Ook zijn we op prachtige eilanden geweest. Op de tour was ook een fotograaf die van iedereen foto's nam. Na de tour hebben we twee foto's gekocht waar we leuk opstonden. Zoveel foto's hebben we ook niet waar we allebei opstaan.
Vanuit Arlie Beach zijn we naar het Eugella Nat. Park gegaan. Vlakbij dat park is een ander park Finch Hatton Gorge en daar hebben we in een Buschcamp geslapen. Alles ging daar heel primitief. Het douche was ongeveer in de buitenlucht. Daar waren we ook omringd door poeltjes met het Vogelbekdier erin. Na een duik in een van de poeltjes zaten we een beetje te zitten langs de kant van het water. Ik kijk opzij en dacht 'wat is dat nou?'. Kijk ik nog een beetje beter zwemt er gewoon een vogelbekdier vlakbij!! Ik Maaike roepen en die heeft hem net gemist. Zij balen natuurlijk. Die avond nog veel over de poeltjes getuurd maar er geen meer gezien. De volgende dag hadden we geen puf om naar de parken te gaan en zijn we maar meteen richting Rockhampton gereden. Vlakbij Rockhampton zijn de Capricorn Caves. Op de camping bij de caves zaten allemaal Kangroeroe's met allemaal kleine Joey's. Heel lief en leuk om tussen te kamperen. De volgende dag (vandaag met het schrijven) zijn we naar de Caves geweest. Dat was wel aardig maar in Limburg hebben we mooiere grotten. Morgen gaan we naar Bundaberg waar we gaan werken. We zitten al een beetje te stressen want we willen nog van alles zien, maar we hebben 'nog maar' anderhalve maand in Australie. Eerst maar een beetje geld verdienen en dan richting Brisbane!!!!!

Foto's komen later! Als het goed is weer hele mooie!

Groeten aan iedereen van Maaike en Pieter

• 09 December 2003 - 09:39

Mama S.a.:

weer heel veel avonturen, auto onderhouden is duur jongens, hopelijk vinden jullie vlug werk, geniet en voorzichtig, liefs

• 09 December 2003 - 10:54

Tom:

Ja op dit soort verhalen is het moeilijk reacties te geven. Wel mooi om te lezen dat jullie je zoveel vermaken en zoveel zien, klinkt erg gaaf allemaal. Wel jammer van dat geld altijd, wat dat beteft maakt het niet waar je zit, want ik heb ook te weinig geld. Dat is jullie geluk, geen sinterklaas en kerst inkopen...
    Geniet ze, gr Wal

• 09 December 2003 - 11:07

Herman.:

Geweldig steeds van jullie
    reis mee te genieten.
    Ja luitjes geniet maar nu want straks heb de fijnste herinneringen wanneer je hier weer in de kou terug bent.Veel plezier nog van Jenny en mij

• 09 December 2003 - 15:25

Beschuit Met Oranje Muisjes!!!:

Geweldig moment, dat:
    'daar-had-je-bij-moeten-zijn-moment'

• 09 December 2003 - 15:29

Prinses Amalia:

Het Koningshuis is zeker te spreken over jullie reis. Ook namens de rest van de koninklijke familie en Barry Stevens: Vooral doorgaan!

• 11 December 2003 - 19:50

René:

Zo stelltje, wat ik hier zo allemaal lees, lijkt me erg leuk om mee te maken, maar ja, wij hebben er geen tijd voor, nog niet!
    Geniet er maar lekker van en voor het geval dat ik vergeet, wil ik jullie vooral een paar leuke feestdagen toewensen, ook al is het geld bijna op!
    Maak er wat van.
    Groeten van ons allemaal!!!

• 14 December 2003 - 07:32

Marlies:

Wat een verhalen weer, en gaaf dat jullie zoveel moois onderwater zien. Zeeschildpadden, echt gaaf!!! Ik hoop dat de auto nu weer gemaakt is en neem voldoende benzine mee (zie berichtje britse man!!) dikke kussen

• 18 December 2003 - 05:15

Pieter Klok:

De twee foto's horen eigenlijk niet bij het verhaaltje. De foto's bij het verhaaltje hebben een nog onduidelijke vertraging gekregen. groetjes!!!!

• 19 December 2003 - 11:55

Ballie:

ben weer terug in Nederland. Zorg maar dat jullie pas terugkomen als de kou uit de lucht is, het is nl best wel wennen, brrrrr. Heel veel plezier nog jullie!

• 20 December 2003 - 07:13

Marlies:

Hallo allebei! Zijn jullie al in brisbane aangekomen? En Piet, heb je al gedoneerd...? liefs Marlies