Bijna thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van maaikepieter - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Maaike&Pieter

03 Maart 2004 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen,

Na drie dagen in Taupo (NZ) tevergeefs te hebben gewacht op het skydiven, zijn we naar Mount Maunganui vertrokken. Daar konden we gelukkig wel skydiven. Het was een kleine onderneming waar we terecht konden. Het vliegtuigje was zo klein dat we om de beurt moesten springen. Dat was opzich wel handig want dan kon de ander op de grond foto's maken. Met 200 km/h vielen we vanaf 3.6 km hoogte naar beneden. Het was echt super gaaf.

Na Mount M, zijn we weer naar Auckland vertrokken en is er een einde gekomen aan de reis door NZ.

NA de vliegreis naar Australie zijn we 4 dagen in Sydney gebleven. Daar hebben we lekker gerelaxt aan het strand en alvast begonnen met inpakken. En dat viel nog niet mee, maar uiteindelijk is alles gelukt.

Toen begon de reis naar Bangkok. Natuurlijk weer een lange zit, maar die was het wel dubbel en dwars waard. We kwamen om 7 uur s ochtends aan en het bleek al meteen een hele andere wereld. Eerst zijn we een hostel gaan zoeken op Khaosan Road. Bijna hadden we een waardeloze kamer genomen met hele vieze faciliteiten, maar gelukkig bedachten we ons op tijd. (zal de jetlag geweest zijn.) Nu zitten we in een mooie twee persoonskamer voor 7 euro per nacht!! Meteen zijn we de stad gaan bekijken. Wat een mooie tempels en gebouwen zeg. Echt sprookjesachtig. Het nachtleven in Bangkok is te zot voor woorden. Allemaal verkopers en rijdende eettentjes.
Vandaag zijn we naar het paleis van de koning geweest. Het is het beste te beschrijven als de Efteling. Zoveel pracht en praal. Echt super mooi. Hopelijk komt het een beetje over op de foto's die we gemaakt hebben.
Ook hebben we de andere zijde van Bangkok gezien. Met een boot zijn we door de grachtjes gevaren en dan zie je ook de sloppenwijken. Het is een bizar gezicht als je allerlei mensen ziet zwemmen in die vieze rivier.
Vanavond zit de reis erop en gaan we terug naar Nederland, waar we met de foto's wat uitvoeriger over Bangkok zullen vertellen.

Ook is hiermee een eind gekomen aan de online reisverhalen.
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties en tot snel!!!!

Veel groetjes Maaike en Pieter.

Wordt vervolgd........?

• 03 Maart 2004 - 10:48

Marlies:

tot straks!! haha, echt gaaf dat te kunnen zeggen!! zeg dat vieze hostel is toch niet het hostel waar Renee en ik hebben gezeten? dat was toch niet zo vies?!

• 03 Maart 2004 - 12:22

Seth:

Nou pietje dan moet jelte het er dus vanavond nog effe van nemen. Het is immers zijn laatste nacht op de rijnsteeg. Maar als je zin hebt moggen jullie ook wel een biertje komen pakken als je nog weet hoe echt bier smaakte.

Gr. en ik ga je zien

• 03 Maart 2004 - 15:38

Mama S.a:

als ik dit schrijf, stappen jullie in het vliegtuig, tot morgenvroeg en we nemen de winterjassen mee haha

• 03 Maart 2004 - 19:00

Hans Lunsing:

Welkom thuis, en bedankt voor jullie leuke verslagen, hoop nog meer te horen.

Groeten.

• 04 Maart 2004 - 11:51

Vincent:

Maaike en Pieter, jullie lezen dit thuis pas, ik hoop dat het een goede thuisreis is geweest.Ik ben jaloers op jullie dat jullie zo'n fantastische reis hebben kunnen maken.
    Tot ziens.