Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Terug in Sydney

Door: Pieter

19 Januari 2004 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

Inmiddels zijn we weer terug in Sydney. Na het nieuwjaar gevierd te hebben in Brisbane zijn we een paar dagen later naar de Gold Coast gegaan. Daar zijn alle toeristische plaatsen. We reden erlangs en het was enorm druk. Overal mensen, want het is hier zomervakantie voor de schoolkinderen. We zijn dan ook meteen doorgereden naar New South Wales en daar wilde we gaan overnachten in Byron Bay. Ook dit plaatsje is enorm populair bij de backpackers en je kan er alleen maar feesten. Er was dan ook geen camping te vinden. Bij eentje was er nog wel plaats en die vroeg 20 dollar per persoon per nacht. Dat vonden we een beetje van de gekken. Normaal betalen we dat in totaal en dan is het nog een dure.
Maar goed, wij dus meer naar het binnenland getrokken om toch ergens te kunnen overnachten. De volgende dag zijn we naar Dorrigo gegaan om daar voor het laatst in een nationaal park in Australië te gaan wandelen. We kwamen op een mooie camping in een heuvelachtig landschap. Heel mooi. In het nationale park hebben we 2,5 uur gewandeld en ook verschillend wildlife gezien. Ook hebben we weer eens in een meertje met een waterval gezwommen. Na een paar dagen relaxen, zijn we naar de Hunter Valley gegaan en die vallei is beroemd om zijn Wijngaarden. Met veel moeite hebben we een camping gevonden en hebben we ons tentje midden in de zon moeten zetten. Gelukkig was het die dag maar 39 graden. Ook een lekkere tempratuur om de hele dag wijn te gaan proeven en vooral omdat het gratis is. Na een toer in de wijnkelders en verschillende wijnen te hebben geproefd (en ook hele lekkere) hebben we lekker aan het zwembad gelegen. S'avonds zitten we lekker voor de tent een wijntje te drinken totdat we een vreemd geluid horen. We kijken achter ons, is het tentje omgewaaid. Wij weer rechtop zetten. Maar doordat we in een open veld stonden ving hij veel te veel wind. En ja hoor, het tentje zei KRAK. Dat was het droevige einde van onze grote vriend. Die nacht hebben we in de auto moeten slapen.
De volgende dag naar Sydney gegaan en meteen op zoek naar een hostel. Dat bleek nog niet zo makkelijk want de wegwijzers zijn niet alles. Maar uiteindelijk een hostel gevonden in Bondi Beach. Een wijk van Sydney.

In Sydney wachtte ons nog een grote verrassing. Sint en de kerstman waren ons niet vergeten en hadden vanuit Holland een cadeautje gestuurd. Daar waren we natuurlijk heel blij mee. Vooral de drop is 'ons' (Maaike) goed bevallen.
Het mooie van Bondi Beach is dat we op twee minuten lopen van het strand waren. We hebben dan ook een paar dagen op het strand gelegen en gezwommen in de zee. En waren hoge golven waar we veel lol mee hebben gehad. De laatste dag in Bondi Beach (daarna verhuist naar Kings Kross, waar het goedkopen is)gingen we nog een keer de zee in. We staan net tot onze heupen in het water toen ik een pijnlijk gevoel in mijn voeten kreeg. Ik strompel uit de zee lijkt er visdraad om mijn voeten heen te zitten. Maar het begon te prikken en te steken. Bleek ik een stinger (kwal) om mijn voeten te hebben. De lifeguarts hebben het behandeld met azijn en hebben het schoongemaakt. Maaike is toen nog ijs gaan halen bij een visboer en die heb ik op mijn voeten gedaan. Gelukkig was het na een paar uur over. Wel ff schrikken.

Maar de voornaamste reden om naar Sydney te gaan was de auto. Die moesten we daar verkopen. Nou, laat ik het zo zeggen; 'we waren niet de enige' Ongeveer 1000 backpackers wilde zijn auto verkopen en er waren niet al te veel backpackers die een auto komen kopen. We hebben briefjes opgehangen in hostels dat onze auto te koop was. Daar hebben we nul reacties op gehad. Toen we eenmaal in een hostel in Kings Kross waren (de hoerenbuurt van Sydney, maar wel gezellig) hebben we de auto op de carmarkt gezet. Dat is een parkeergarage met allemaal mensen die hun auto willen verkopen. Daar ging het ook al niet goed. Omdat iedereen een stationwagon wil, waren ze niet zo geïnteresseerd in onze auto.

Op vrijdag gaf het hostel een BBQ. (YES gratis) En daarna zijn we met wat mensen naar een club/pubachtig iets gegaan. We sliepen met 8 mensen op een kamer dus dan is contact maken erg gemakkelijk. In de pub vroeg de eigenaar van het hostel of we wilde poule. Ik wilde dat wel. Maaike niet, die ging kletsen met anderen. Bleek de hostel-eigenaar een vrij rare man. Ik was zijn poule partner en werd omgedoopt in 'Scorpion', hij was 'Grashopper' en samen waren we de last Samurai. Een beetje vreemd allemaal maar we hebben wel een gezellige avond gehad.

Inmiddels stonden we voor de 4de dag op de carmarket en toen gebeurde het rampscenario. De auto wilde niet meer starten. Waren we al enorm gezakt met de prijs gebeurt dit. De auto deed helemaal niets meer. Toen hebben we gevraagd aan iemand van de carmarket wat te doen. We konden hem naar een monteur brengen maar dat ging ons weer geld kosten en dan hebben we hem nog niet verkocht. Of we konden hem weg laten slepen, maar dan moesten we eerst lid worden van de Australische ANWB. Dat zou ons al 220 dollar kosten. Uiteindelijk zij hij dat we morgen maar moesten terug komen want dan was de manager er. Die avond hebben we best wel de balen erin gehad. Eigenlijk hadden we dat al een paar dagen omdat we ons zorgen maakte over de auto.
De volgende dag wij naar de manager. Die nam met ons de mogelijkheden door en uiteindelijk mochten we hem laten staan daar. We hebben hem via de manager verkocht aan een sloper voor 50 dollar. De manager gaf nog eens 25 voor de campingspullen. Heeeeeeel erg balen maar we zijn ook wel blij dat we eindelijk van dat onding af zijn.

We zijn de middag meteen naar Thai Airways gegaan voor de eerste vlucht naar New Zealand. Woensdag (21ste) om 9.45 (Nederlandse tijd)vliegen we naar Nieuw Zeeland. Hopelijk gaan we daar weer mooie dingen beleven wat het gedoe rond die auto heeft ons erg bezig gehouden. We liepen vandaag in de stad en we zeiden tegen elkaar dat we de auto ook wel een beetje al misten.

Volgende keer zal de update van de site uit Nieuw Zeeland komen. We hebben daar al enorm veel zin in.

Groeten van Maaike en Pieter.

• 19 Januari 2004 - 12:56

Seth&jelte:

dank u wel

• 19 Januari 2004 - 14:56

Ballie:

Ja Scorpie, pas maar op met die Australiers, voor je het weet heb je een keu in je ......

• 19 Januari 2004 - 17:01

Google:

Tik Maaike Bovendeur in en er wacht je een spetterend citaat......

• 19 Januari 2004 - 21:04

TijmeN:

Quote \"toen gebeurde het rampscenario. De auto wilde niet meer starten\"

Join the Club, Geloof me je bent niet de enige. Veel plezier in \"nieuw\" zeeland. Zo nieuw is het trouwens niet in Nederland heb je ook een zeeland....

• 20 Januari 2004 - 17:12

Marlies:

ben heel benieuwd hoe Nieuw Zeeland is, veel plezier met de kiwi-expres en denk aan de nederlandse vlag!!!
    xx

• 20 Januari 2004 - 20:29

Mama S.a.:

heel veel plezier in Nieuw-Zeeland, geniet en .....
    voorzichtig, ik mail vlug uitgebreid, liefs

• 22 Januari 2004 - 16:34

Karen:

Leuk jullie verhalen te lezen. Henk heeft familie op het zuidereiland wonen (Christchurch)misschien handing? Veel plezier

• 23 Januari 2004 - 12:01

Groenen:

Ballie niet zo pervers! Maar scorpie houden we erin!