Kia Ora (hallo) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van maaikepieter - WaarBenJij.nu Kia Ora (hallo) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Kia Ora (hallo)

Door: Pieter

07 Februari 2004 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora allemaal,(hallo allemaal)

Na een paar mindere dagen in Australië zijn we nu in Nieuw-Zeeland. In Auckland hebben we niet zo veel gedaan. We hebben daar een busreis geboekt (Magic bus) en daar zijn we eigenlijk vrij direct mee weggegaan. Vanuit Auckland zijn we gestopt in Waitomo. Daar hebben we een grot bekeken, die grot staat bekent om zijn gloeiwormen. Het was pikkedonker en al die gloeiwormen die een groene gloed hadden was erg mooi om te zien. Daarna doorgereden naar Rotorua. Die avond zijn we naar een Maori dorp gegaan. Daar werden enkele shows opgevoerd met veel dans en zang en natuurlijk lekker eten. Echt een mooie cultuur, heel indrukwekkend. Ook zijn we in Rotorua naar de Polynesian Spa's geweest. Overal in Rotorua zijn warm water bronnen en sommige tegen het kookpunt aan. Daarbij komt ook een één of ander gas vrij en daarom ruikt het hele dorp naar rotte eieren. Heel apart.
Vanuit Rotorua zijn we naar Taupo gegaan. Onderweg zijn we met de bus gestopt bij een bos met hele oude bomen. Ook nog naar een geiser geweest die wel 10 meter in de lucht spoot. Vanuit de geiser kon je een park in met allemaal warm water bronnen, Kokende modder en een groot dampend meer. Heel gaaf om te zien.
Na Taupo stond Wellington op het programma. Eigenlijk staat die stad meer bekend als Middle Earth. De hele stad staat in het teken van Lord of the Rings. Daar hebben we dan ook een LOTR tour gedaan. Leuk om al die plaatsen te zien waar ze gefilmd hebben, en sommige plekken ook zeer herkenbaar.
Vanuit Wellington hebben we de oversteek gemaakt naar Picton, het zuidereiland. In Picton stond de Magic bus weer te wachten en zijn we doorgereisd naar Nelson. Daar zijn we naar het Abel Tasman park gegaan en hebben we een wandeling van 4 uur gemaakt. Na een paar dagen in Nelson zijn we met de magicbus en een hele grappige chauffeur naar Greymouth gegaan. Onderweg zijn we gestopt om een kolonie zeeleeuwen te spotten. Gaaf! In Greymouth hebben we genoten, met onze mede Magic-Bus-genoten, van een 3 dollar BBQ. Gezellige avond gehad.

Vanuit Greymouth naar Franz Josef heeft de buschauffeur ons enorm vermaakt met allerlei verhalen en weetjes. Ook de busreis op zich is prachtig. Enorme bergen met op de toppen sneeuw en grote meren. Echt geweldige landschappen. Het is een enorm mooi land.
In Franz Josef hebben we gletsjer gelopen. Echt een van de hoogtepunten van onze reis. s'Ochtens vertrok je en begonnen we met 1,5 km lopen naar de voet van de gletsjer. Eenmaal daar kregen we spikes onder onze schoenen en een ijshouweel. (stoer) En toen zijn we in een treintje, achter elkaar dus, de gletsjer gaan beklimmen. Het was echt geniaal. Overal ijs om je heen en door kleine/smalle ijspleten heen. Enorm mooi. Met de gids hebben we 5 uur op de gletsjer gelopen. Enorm mooi. En we boften ook want de dagen daarvoor was het erg regenachtig en de tours gaan altijd door. De dag dat wij de tour deden was het meestal droog. Na een dag van meer dan 8 uur lopen kwamen we terug en hebben we in een cafeetje de lekkerste pizza gegeten die ik ooit gegeten heb. Een aanrader!!
Na Franz Josef en de gletsjer zijn we naar Makarora gegaan. Magic had daar een wilderness stop gepland. Makarora is namelijk een plaatjes met 40 inwoners in de middle of nowhere. Daar hadden we een BBQ en is het nog heel gezellig en laat geworden. De volgende dag naar Wanaka vertrokken. Nog gestopt bij Puzzle World. Een attractie met allemaal kamers met een illusie. Heel grappig, maar moeilijk uit te leggen. Jullie zien het wel op de foto's. In Wanaka zijn we een extra nacht gebleven want het lag daar ongelofelijk. Prachtige bergen en een prachtig meer. Er was daar ook een park waar je met van alles kon schieten. Dus hebben we met pijl en boog geschoten en met een geweer. We hebben nog geprobeerd om met golf een hole in one te schieten en daarmee de jackpot op te strijken, maar het heeft niet mogen baten.
Nu zijn we in Queenstown en komen we even drie nachten bij. Vandaag naar de top van een berg gegaan met een gondola voor een prachtig uitzicht.

Dit was even beknopt wat we tot nu toe hebben gedaan in Nieuw Zeeland. Vanuit Queenstown vertrekken we richting Dunedin, Cristchurch en Kaikoura. Foto's kunnen we helaas nog niet laten zien want het ontwikkelen hier is erg duur. Met iedereen ook alles goed daar in Nederland?

Groeten Maaike en Pieter

• 07 Februari 2004 - 12:14

TijmeN:

"lekkerste pizza gegeten die ik ooit gegeten heb. Een aanrader!!"
    Wel ja ik ga wel ff naar Nieuw Zeeland voor die pizza. Of doen ze ook bezorgen. Veel plezier in LOTR land.

• 07 Februari 2004 - 12:41

TijmeN:

"lekkerste pizza gegeten die ik ooit gegeten heb. Een aanrader!!"

• 07 Februari 2004 - 14:07

Kia Ora:

hallo!

• 07 Februari 2004 - 19:21

Mama S.a.:

nog heel veel plezier en voorzichtig en ik ga nu aftellen. liefs

• 08 Februari 2004 - 14:15

Marlies:

helaas, psv heeft verloren! Jammer dat jullie geen fotos kunnen laten zien, ik ben heel erg benieuwd naar de gletjers

• 10 Februari 2004 - 12:49

Fred En Mathilde:

Wat een afschuwelijke reis maken jullie!!!! Dat jullie het nog steeds volhouden...... Nee, eigenlijk ziet het er echt geweldig uit. We zijn stinkend jaloers op jullie. Vandaag 10 feb kwam jullie kaart binnen. Joris gelooft niet dat de staart op de foto bij een echte walvis hoort, dus ik denk dat we even moeten langskomen om het in het echt te laten zien. Waar kunnen jullie ons oppikken?

Groetjes Fred en Mathilde

• 15 Februari 2004 - 08:21

Marlies:

Ik hoorde net van ma dat jullie eindelijk walvissen hebben gezien!!! Super!!! Geniet de komende 2 weken en hier in nederland liggen 26 (!!) donald ducks te wachten op jullie!! xxx

• 17 Februari 2004 - 10:50

Bart:

Hallo! nog bedankt voor jullie geweldige lied vanochtend! En deze site ziet er echt super uit! haha nee is leuk, volgens mij hebben jullie t wel naar de zin (gehad want t is alweer bijna over) nou tot in maart dan maar hé!

Groeten Bart