Eindelijk Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Eindelijk Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Eindelijk Down Under

Door: Pieter

14 Oktober 2003 | Australië, Sydney

Hi mates!!!!!

Daar zit ik dat eindelijk, na maanden hard werken in de rubberfabriek, in het zonnige Sydney. (wel een beetje koud nog). Op Schiphol zagen we dat we een groepje van 7 man hadden (incl. wij) We hebben een hele goede vlucht gehad en dat kwam vooral doordat we allemaal drie stoelen hadden omdat het zo rustig was in het vliegtuig. Dus we hebben lekker languit over de stoelen gelegen en ik heb eigenlijk best lekker geslapen, dwars door de film XMEN2 heen. in Bangkok ging het vliegtuig helemaal vol en dan duurt 9 uur vliegen wel lang vooral als je dan Charlie's Angles 2 voor je kiezen krijgt.
Na de lange reis eindelijk aangekomen in Sydney. Daar wachten twee mensen van Australiën Backpackers ons op. Het was toen 6.30 toen we aankwamen en ze hadden meteen een siteseeing op het programma. Die stelde niet heel veel voor want we gingen alleen naar een uitzicht waar we het Opra House konden zien en de Tower Bridge. Maar wel indrukwekkend om zulke bekende gebouwen in het 'echt' te zien. Daarna hebben ze ons naar het Hostel gebracht en hebben we heel veel papieren en uitleg gekregen. Het meeste is lang ons heen gegaan want inmiddels begonnen we erg moe te worden. Gelukkig hebben we daarna ons kunnen opfrissen en zijn Maaike en ik de stad in gegaan. Het is een stad die moeilijk te omschrijven is. Het is een mengeling tussen een Engels en een Amerikaanse stad. Hoge gebouwen en vooral druk. Maar het centrum is eigenlijk maar heel klein, het zijn de buitenwijken die Sydney zo groot maken. Als je iets buiten het centrum komt straalt het de rust uit waar de Aussie zo trots op zijn. (no worry's) We hebben s'middags lekker in het park gelegen om een beetje bij te komen, daar vlogen de meest rare vogels om ons heel. De kraaien hier hebben witte vlekken en de merels fel gele ogen en zijn hondsbrutaal. Ook sta je raar te kijken als je daar loopt en er lopen Ibissen en papagaaien (je weet wel, die witte met een gele kuif) over. Het lijkt wel of je in een dierentuin loopt. We zagen ook een bordje waar een vleermuis op afgebeeld staan, wij omhoog kijken of we er een aan de boom zagen hangen maar we konden niets vinden, tot we door een sierpoortje liepen en toen zagen we honderden vleermuizen (of eigenlijk vliegende honden) in de boom hangen. Die zijn echt groot.
S'avonds zijn we met de groep naar een pub geweest waar we hebben gegeten. Het was redelijk druk want in Sydney wordt de wereldkampioenschappen Rugby gehouden. En dat is na de olympische spelen en het wereld en Europese voetbalkampioenschappen het 4 na grootste evenement. We hebben een versnelde cursus Rugby gehad en al snel stonden we met de Aussie's mee te juichen (of eigenlijk ik alleen met de Aussies)
De volgende dag zijn we met een boot door de haven van Sydney gevaren en zijn we naar een aquarium geweest. Was erg leuk om te zien. Ik had me erg verheugd op de derde dag want dat zouden we naar de Blue Mountains gaan, met de mogelijkheid op de eerste wilde dieren van Australië. We hebben echt prachtige wandelingen gemaakt door bergen, onder rotsen, langs watervallen en langs metersdiepe ravijnen. Echt heel gaaf. We hebben op een aantal papagaaien na eigenlijk geen wildlife gezien dus dat viel een beetje tegen. Wel zijn we als afsluiting van de tour naar een nationaal park gegaan en hebben we onze eerste Kangaroes gezien. Echt super om die beesten te zien in het 'echt'. We stonden op een gegeven moment op 2 meter afstand en ze stoorde zich absoluut niet aan ons. Ook droegen ze bijna allemaal een kleintje in de buidel. Volgens mij heb ik mooie foto's gemaakt daarvan en ik hoop dat we die binnenkort op de site kunnen zetten. Maar dat wordt niet makkelijk.
Maandag hebben we met de groep alles geregeld voor ons verblijf, ons visum, tax number, bankrekening en een medicare (een soort ziekenfonds) Daarna was eigenlijk de introductie afgelopen en konden we nu echt de vrijheid tegemoet. We zijn lekker met zijn tweetjes (ff lekker zonder groep) door het centrum van Sydney. Daar heb ik in een souvenir shop een broek gekocht want mijn lange broeken bleken toch een beetje te weinig. Het is hier namelijk nog niet zo warm, ongeveer 17-20 graden met een hele koude wind. We hebben veel leuke souvenirs gezien waar we elkaar van moesten weerhouden om die niet te kopen anders kunnen we dat nog 5 maanden meesjouwen.
Vandaag gaan we onze verdere reis plannen en waarschijnlijk word dat een binnenlandse vlucht naar Darwin. We hebben daar nog een maand voordat het regenseizoen begint en dat is echt het gedeelte waar we voor gekomen zijn. Het tropisch regenwoud, vol met spinnen, slangen en crocs. hahahaha.
Al met al gaat het echt super goed en vermaken we ons hier prima. De volgende mail zal uit Darwin zijn denk ik, maar de plannen kunnen ook zo weer wijzigen. We zien wel, NO WORRY'S!!!!!

• 14 Oktober 2003 - 08:43

Marlies:

heerlijk om jullie verhalen te lezen, volgens mij vermaken jullie je prima!! en ik ben natuurlijk heel benieuwd naar die fotots van die jesussandalen, onee die kangaroos!!! En wat is er mis met charlies angels?
    Kunnen jullie geen auto in sydney kopen of zeg ik nu wat doms? dikke kus Marlies

• 14 Oktober 2003 - 14:28

Sietske-an:

geweldige verhalen en dit is nog maar het begin.leuk piet dat je je zus hebt gebeld en zij mij op school nu koken en met riek naar de sauna hopelijk tref je me thuis do. xxx

• 14 Oktober 2003 - 21:09

Norbert:

Geweldig, ik zou zo naar jullie willen komen!
    Heel veel plezier!

• 23 Oktober 2003 - 05:58

Vincent:

pieter en maaike,
    wat een fantastisch avontuur. ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhalen.