kangaroo\ - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu kangaroo\ - Reisverslag uit Sydney, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

kangaroo\

Door: Maaike

14 Oktober 2003 | Australië, Sydney

Hi mates!

Hoe is het??? Hier gaat alles nog steeds geweldig natuurlijk. Het is nu 10
over 8 in de ochtend, het uitslapen lukt nog niet helemaal, maar was nu rond 7 uur wakker ipv 6 uur of nog eerder. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar de zon schijnt hier weer!!! Maar die hebben jullie het afgelopen weekend ook gezien als ik me de voorspellingen nog goed kan herinneren.

Inmiddels hebben we hier natuurlijk weer van alles gezien. De rondvaart door de haven van Sydney, opgestapt in Circulair Quay, wat een gewldige uitkijk op Sudney vanaf het water!!! En alle strandjes, huisjes, de sky line en ontzettend veel groen overal. Ik weet niet meer waar we aangemeerd zijn
(heel slecht) maar daar hebben we wat uitkijkpunten bezocht en de vuurtoren
bekeken. Daarna zijn we teruggevaren naar Darling Harbor waar we het aquarium bezocht hebben, inderdaad door tunnels onder de haaien en enorme roggen door. En ook tussen de zeeleeuwen, in een andere tunnel, niet
samen met de haaien! Die avond zelf gekookt, pasta voor 7 man, was goed binnen te
houden! Dit was zaterdag. Zondag zijn we naar de Blue Mountains geweest, in
een busje voor ongeveer 20 man. Er was ons verteld dat het daar nog wel wat
kouder kn zijn dus dat we ons dik aan moesten kleden, stappen we in dat busje, zit er een jongen in korte broek en hemdje!!! Bij het zien alleen al kreeg ik het al koud! Onderweg even een korte stop gemaakt bij het
Olympisch PArk, maar was echt heel kort en dus niet veel gezien. Volgende stop in
een klein dorpje voor koffie met de eerste kennismaking van Australische
vriendelijkheid, we stonden te wachten op een hoek van de straat, komt er een oud vrouwtje langs, good morning!! En ik had haar niet eens aan zien
komen. Nou ja, waarschijnlijk had je er bij moeten zijn, maar het was echt heel leuk! Haha, moet hier nu zelf een beetje om lachen omdat het warschijnlijk helemaal niet overkomt, maar goed. De volgende stop was
bij het uitkijkpunt over de Three Sisters, moooiiiiiiiiiii. En de eerste Aboriginal gespot!!!!!!!!!! Die natuurlijk didgeridoo speelde. En die knipoogde als je met hem op de foto wilde (hoe toeristisch!).
Vanaf daar wilden we met de wandeling beginnen, maar de route was versperd
door een rotsblok wat op z'n australisch verwijderd wordt (na 2 maanden ligt
dat ding er nog steeds!!!). Dus een stukkie doorgereden en daar begonnen. En dat was pas een goeie work out!!! Alleen maar trappetjes naar beneden aflopen, af en toe van die smalle rots/modder/bergpaadjes tussendoor.
Het tempo van onze gids zat er ook goed in, wat een beetje jammer was omdat
we voornamelijk naar benden liepen te turen waar je je voeten neer moest zetten. We moesten af en toe gewoon zelf even stoppen om ook van het uitzicht te genieten. dat was een beetje jammer en eigenlijk ook een beetje een tegenvaller, we hadden allebei verwacht dat er ook af en toe gestopt zou
worden en wat over de natuur en de dierebn verteled zou worden e.d. Nou is er ook wel een of twee keer gestopt, ,maar weinig verteld. Wel dat er in een ander gedeelte van de blauwe bergen een boom ontdekt is uit het tijdperk van de dino's, die boom hoort hier dus eigenlijk helemaal niet!!! heel
apart. Op het eindpunt van de qandeling aangekomebn moetsen we natuurlijk weer
omhoog, dit deden we met een soort van treintje ( a la atraktiepark), op het
traject wat vroeger voor de kolenmijn gebruikt werd, steil omhoog, het steilste
punt is 52 graden heb ik me laten vertellen. Weer met de bus getourd, nog een
wandleing gemaakt en daarna naar een park, ook behorende bij de BM, waar kangaroo's leven. Deze zijn gewend aan mensen dus je kan ze vrij dicht naderen, maar zei de gids, don't try to huck or kiss them!!! Jammer,
daar keek ik net zo naar uit!Maar goed, er lliepen inderdaad wat kangaroo's rond, de meeste met kleine kangarootjes, aaaaaaahhhhhhhhh. De hele grope liep direct naar de dichtsbijzijnde toe. Pieter en ik liepen daarna nog even door en kwamen
er nog 4 tegen, ook met kleintjes, waarvan er 1 uit de buidel kwam om zich
even ongeneerd overal te krabben, foto!!! En ik zat tussen 2 kangaroo's, best wel dicht in de buurt, maar dan krijg je dus echt de neiging om ze te aaien!!!
Daarna terug naar huis (lees hostel, ander hostel wat verder uit de stad in Clovelly). Tijdens de terugweg werd iedreen in de buurt waar hij wezen moest afgzet (dus niet op een centreel punt), dit was meer sight seeing dan op de eerste dag ons ritje vanaf het vliegveld, waarvan in het programma dus
stond dat dat een sight seeing zou zijn!
We hebben trouwens deze dag weer enorm mazzel met het weer gehad, af en toe
een paar druppels, 1 x wat meer druppels, bij aankomst bij de kangaroos wat druppels (daarna ook niet meer). Bij terugkomst in Sidney city vertelde Sander (1 van de 2 'begeleiders') dat het behoorlijk geregend heeft.Op weg naar het hostel zagen we ook de zee (jeeee), behoorlijk woest met flinke golven.'s avonds met de hele groep gegeten in een BYO (bring your own) pizzeria,
waar je dus je eigen drank mee moet nemen. Lekkere pizza's hoor, dat kunnen
ze ook in Australie wel maken!!! Daarna in het hostle nog wat gedronken, de eerste aond dat het wat later werd, kwart voor 12 in bed (poeh poeh!) en natuurlijk om 5 uur weer wakker!!! Het ritme zit er nog niet helemaal
in!

Maandag hebben we al het papierwerk geregld, m'n visum zit in m'n paspoort, gelukkig!!! Daar moesten we nog van alles aan printjes voor meenemen, je aanvraag, je bevestiging e.d en je banksaldo, er is NERGENS om
gevraagd! Dat blijkt in de praktijk dus meestal zo te zijn. Ook sofinummer,
bankrekening en medicare (ziekenfonds) geregeld, achteraf zijn het inderdaad wel
dingen die je zelf ook kan doen, vooral je visum aanvraag was echt niks aan!!!
Daarna nog het Travellers Contact Point bezocht, waar je voor van alles
terecht kan (mocht je post sturen wordt dat bijvoorbeeld daar naartoe gestuurd). Daarna waren we 'vrij', het programma is afgelopen. Iedereen ging weer terug naar het hostel, Pieter en ik zijn Sydney weer ingegaan,
lekker geshopt!!! We hebben allebei van die geiten wollen sokken sandalen gekocht
(in de volksmond ook wel bekend als Jezus-sandalen), twee voor de prijs van
1!!!!!!!!!! We waren ontzettend blij dat we die niet in Nederland gekocht hadden!!! En lang leve de creditcard! Het komt hier het trouwens heel vaak
voor dat je alleen je creditcard nummer door moet geven, je hoeft geen bonnetje
te tekenen, heel tricky!!! Als je hier dus je card verliest ben je gewoon de
lul. Ik slaap er 's nacht zelfs op, bewaak het met m'n leven!!! haha, nee
hoor, dat is natuurlijk onzin. Pieter heeft ook nog een broek gekocht, het is hier overal enorme uitverkoop, overal leuke shirts!!! Maar dat gaat nu nog niet passen in de tas, helaas. Ik zou hier geweldige kleren-inkoop kunnen doen! Daarna met de bus weer teruig naar het hostel, we hadden een klein beetje moeite om de bushalte te vinden, onderweg nog aangesproken door een
'zwerver', geweldig!!! Door de zon was hij ontzettend vrolijk en hij wenste
ons al het goeds toe, terwijl we de kaart lazen (hoe toeristisch weer)
konden we wel even in het park wat drinken samen, what do you have to lose??!!!! M'n wallet ( spelling in het engels?) zei Pieter later!!!Bij terugkomst in het hostel daar in de buurt nog wat boodschappen
gedaan, daar moet je dus een eindje voor lopen, een enorme berg over, de heenweg
gaat nog wel want dat is naar beneden, maar de terugweg!!!! Dan voel je ook dat je de blue Mountains beklommen hebt!!! Goeie work out weer!!!

Even tussendoor, ben inmiddels een uur aan het typen, we hebben net een nieuwe kaart voor een uur gekocht om verder te kunnen typen!!! Yo, ben ik
weer, was even spannend of de mail wel gesaved was!!!

Die avond werd er pasta in het hostel gekookt, kon je je voor intekenen en
was gratis, dus natuurlijk hebben we dat allemaal gedaan!!! Nou, die pasta
van ons was veel beter!!! Hier zat bijna geen saus bij, was een beetje
jammer. Maar ja, toch gratis!!! Haha. Zat ook nog punch bij... Maar we
hebben daar rustig aan mee gedaan!
We zijn best op tijd gaan slapen met het vooruitzicht dat we de volgnende
ochtend (nu dus) konden uitslapen, om dus om 8 uur precies bij de receptie te staan om internetkaarten te kopen.

Inmiddels is het reisplan als volgt. We hebben in dit hostel nog twee nachten bijgeboekt (we moeten nu zelf gaan betalen...), dus tot donderdag
zitten we hier. We willen vandaag vluchten gaan bekijken, want we willen met
een binnenlandse vlucht (duh, natuurlijk geen buitenlandse!!!) naar Darwin.
Daar misschien een auto kopen, mocht dat niet lukken (omdat het aanbod daar
niet al te groot is), dan op we weten niet nog niet wat voor manier naar Cairns om daar een auto te kopen (meer kans) en dan via de oostkust naar beneden zakken, willen ook naar Alice Springs, Ayers rock, Melbourne in
januari Australian Open (tennis), ook in januari naar Nieuw Zeeland, hoe we
dat allemaal gaan doen weten we nog helemaal niet!!! Maar jullie worden
allemaal op de hoogte gehouden!

Nog even iets anders, Pieter heeft een website gemaakt waar we ook verhalen
en belevenissen opzetten, het adres is
(dus geen www!!!).

Nou, volgens mij ben ik nu weer helemaal bij met vertellen. We gaan zo ontbijten, de volgende mail zal hoogstwaarschijnlijk uit darwin komen met het vervolg op onze wonderbaarlijke en avontuurlijke reis!!!

Heel veel groetjes

Maaike

• 14 Oktober 2003 - 02:17

Gijs:

Hier een berichtje uit Colombo. Ziet er goed uit Pieter en Maaike, veel plezier de komende tijd!

• 14 Oktober 2003 - 07:15

Jan Bovendeur:

Maaike en Pieter, fijn te lezen en horen dat jullie het zo naar de zin hebben. We volgen jullie belevenissen 'op de voet'-was dat maar waar-
    Geniet ervan!

• 14 Oktober 2003 - 07:18

Maarten:

Leuke tijd zo te horen. Ik ben benieuwd naar de foto's!

• 14 Oktober 2003 - 11:34

Annemieke:

als jullie zo´n lange verhalen blijven sturen hoeven wij ons hier iig niet te vervelen! Heel veel plezier samen en schrijf vooral zo verder.
    Ik ben trouwens erg benieuwd naar de eerste foto´s.

• 14 Oktober 2003 - 12:07

Vincent En Jeannette:

wat fantastisch zo'n reis te kunnen maken. We volgen met veel interesse jullie verhalen. Veel plezier !

• 14 Oktober 2003 - 13:56

Driet:

Geweldig!!! Wat een fotoboek!
    15h53 NL, een keer geen regen, gerommel bij de oranjes, beatrix op vakantie (let goed op dus, bestemming is nl. onbekend!!)
    Veel plezier met de creditcards en don't forget the guide!

• 15 Oktober 2003 - 14:34

TijmeN:

Yo top goed bezig, zo te zien genoeg te doen daar. En kun je er bellen???

• 15 Oktober 2003 - 18:16

Jenny:

hai avonturiers, klinkt als muziek in de oren,b.v Waltzing Mathilda. Geniet met volle teugen. Brug beklommen in Sydney? love and take care.

• 16 Oktober 2003 - 09:17

Linda:

Hoi Pieter een Maaike!
    Zo te horen houden jullie het daar nog wel een tijdje uit. Jullie verhalen klinken heeeeeel herkenbaar (zeg ik met enorme heimwee). Have fun!

• 16 Oktober 2003 - 18:38

René:

Ha, die twee, vervelen doen jullie in iedergeval niet, zo te lezen. kun je op de foto's het verschil wel zien tussen Pieter en de Kangeroo's? Ik zal direct even zelf kijken.
    Veel plezier voor de rest van jullie tijd daar en pas goed op jullie zelf!!!!
    Groeten en tot de volgende keer!

• 18 Oktober 2003 - 09:48

Gerard En Hennie:

Mooie foto's en maak er een leuke reis van! Geniet ervan! Groeten uit Dommelen.

• 28 Oktober 2003 - 17:19

Maurits:

Zo dat was even lezen maar ziet er allemaal fantastisch uit daar maak er een mooie tijd van, mooi trouwens om al die verhalen leven.