Bloody HOT! - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Bloody HOT! - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Bloody HOT!

Door: Maaike

23 Oktober 2003 | Australië, Darwin

Halloooooooooo!!!

Hier weer es een berichtje van ons. Inmiddels zijn we al een aantal dagen in
Darwin, afgelopen zaterdagavond zijn we geland (wederom met het vliegtuig
dus). De dagen daarvoor hebben we hostels afgebeld om te boeken. Uiteindelijk hadden we geboekt, op de vraag hoe warm het daar was kreeg Pieter als antwoord dat het bloody hot was!!! Na de landing zei de
kapitein ook dat het buiten 29 graden was, wij dachten, dat zal wel overdag zijn
of zo. Wat kregen we een klap in ons gezicht toen we naar buiten liepen!!!
In een lange broek en trui natuurlijk en het was inderdaad bloody hot!
Zelfs 's avonds om 9 uur nog. We lopen hier dus alleen maar in korte broek of zwemkleding. Hier komt weer een giller. Piet en ik waren op zoek naar strand, eindelijk gevonden, was het aardig kiezelig en rotsig en stening, dus dat vonden we niks. Lazen we later in de Lonely Planet dat in de
periode okt-maart niet gezwommen kan worden in de zee rond Darwin vanwege de
levensgevaarlijke box jellyfish, een zeer gevaarlijke kwal!!! Balen!!!!!

Verder doen we niet zoveel hier, behalve op auto jacht zijn! Pieter heeft al
in een auto gereden, dat was even wennen aan de linkerkant van de weg. Daarna nog 1 gezien en we gaan zo weer kijken bij een ander. Ben heel benieuwd. Best wel eng om een auto te kopen hoor! Komt aardig wat bij
kijken.

Vrijdag a.s. vertrekken we voor een 5 daagse trip naar het Kakado park, regenwoudpark. Waar we o.a. krokodillen gaan voeren! Dit is ook de laatste 5 daagse trip, omdat het regenseizoen er aan komt. Dus we hebben mooi
mazzel gehad.
(dat is nog eens wat anders dan die sneeuw bij jou Bart!!!).

De eerste 2 dagen zaten we in een best wel luxe hostel, daarna zijn we vertrokken naar een ander hostel die wat goedkoper is, maar ook meteen een stuk minder qua faciliteiten. De toiletten en douches zijn echt drie
keer niks. Gelukkig heeft deze, net als de vorige, wel een zwembad, want met deze
temperaturen hebben we die wel nodig.

Als we terugkomen van die trip willen we ook gaan kijken of we ergens kunnen
gaan werken, vooral het mango plukken is hier nu erg in trek. Hier bij het
hostel staan ook wat mango bomen, met daarbij een waarschuwingsbord voor
vallende mango's.

Ok, heb vast de helft niet verteld, maar we gaan zo kijken bij een auto, het
vervolg horen jullie waarschijnlijk wel na de trip!!!

O ja, we hebben hier ook al aardig wat hagedissen gezien, van hele kleintjes
tot een aardig grote net vandaag! En ook van die zwarte met een witte streep aan beide kanten van hun hoofd, allemaal heel apart.

Ok, nu echt tot laturrr!!!

Vele warme groeten,

Pieter en Maaike

• 24 Oktober 2003 - 15:35

Noortje Van Trier:

hallo pieter en maaike,
    vandaag voor het eerst op jullie site gekeken.
    sorry!
    ziet er wel gaaf en uit en zo klinken de verhalen ook.
    veel plezier nog en ik kijk binnen kort weer een keer.

groetjes noortje

• 25 Oktober 2003 - 13:38

Hans Klok:

leden,
    goeie trip so far. keep it going !