Kakadu!!!!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Kakadu!!!!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Kakadu!!!!!!!!!

Door: Pieter

30 Oktober 2003 | Australië, Darwin

G' Day Holland,

Weer een mailtje van ons vanuit Australië. We hebben echt een superweek gehad. Vrijdag zijn we op een 5-daagse tour gegaan. Met 9 man en een gids zijn we in een jeep met aanhanger richting Kakadu gegaan, en Kakadu is het grootste nationale park van Australië en ligt net naast Arnhemland. We zijn als eerste naar de Adelaide River gegaan waar we op een croccruise gingen.Omdat we daar vrij vroeg waren mochten we even met de slangen spelen die ze daar hebben (zie foto) De cruise zelf was super spectaculair. Ze lokken met stukken vlees de krokodillen en die springen uit het water om bij het vlees te komen. Je kon ze bijna aanraken vanuit de boot, maar dat was natuurlijk verboden. Was echt heel gaaf om te zien en we hadden geluk want er kwam een grote krokodil van 4.5 meter. Best wel blij dat je dan veilig in de boot zit. Na de cruise zijn we weer verder gereden en zijn we nog even gestopt bij een enorme termietenheuvel. Verderop stonden er echt honderden langs de kant van de weg. De gids vertelde ook dat als je al de termieten van de wereld zou wegen dat het gewicht 4X zo veel was als alle mensen op de wereld. Toen kwamen we ook eindelijk echt te rijden op de rode wegen van Australië. In Kakadu aangekomen kijk je je ogen uit. Alles was wel heel erg droog maar ontzettend mooi. We hebben geluncht bij een meer waar je niet te dicht bij de kant mocht komen want er zaten krokodillen. Toen was het tijd voor een wandeling over rotsen heen en hebben we de eerste kunst gezien die de aboriginals op de rotsen hebben geschilderd. Ook een heel mooi uitzicht over Kakadu en in de verte Arnhemland. De zonsondergang die we hebben gezien bij Yellow Waters was heel mooi. Mooie rivier met buffels, gansen en Jarabu's (soort ooievaar) op de achtergrond en dan de ondergaande zon. Juist op dat moment komt er een 4 meter lange krokodil voorbij. Ik heb daar een hele mooie foto van maar is een beetje te onduidelijk om op internet te zetten dus die houden jullie nog tegoed. En toen kwam het echte avontuur en dat is kamperen. Daar hadden we nog niet zo veel ervaring in en het was heel primitief. In principe hadden we niets. Op het kampvuur gekookt en we moesten ons behoefte doen in een letterlijk shithole. Een avond kamperen en alles is vies maar wel gave ervaring. Daar werd ons verteld dat de eerste douche waarschijnlijk 5 dagen later zou zijn. Ons kamp lag 50 meter van het water af waar ook weer grote krokodillen waren. Het was ook ten strengste verboden om water te gaan halen of om je in het meertje te wassen. De gids vertelde over een Duitse vrouw die een jaar geleden was gepakt door een grote 'Salty'. (zo noemen ze die grote krokodillen). We moesten vanwege de muskieten in een tent slapen maar alleen in de binnentent die bijna geheel uit vliegennet bestaat. Midden in de nacht hoorden we het huilen van de Dingo's en hoorden we ze om de tent heen lopen. Dat is toch wel een beetje spannend. Gelukkig hebben we nog wel wat geslapen en de volgende morgen werden we om 6.30 gewekt door de kaketoes. Heel veel indrukken en dit was nog maar de eerste dag!!!!
Nu ga ik er wat sneller doorheen want anders word het wel een heel lang verhaal. De tweede dag hebben we gezwommen bij de JimJim falls. Om daar te komen moesten we over rotsen klimmen en klauteren. We hebben een half uur gedaan over 800 meter. Zo zwaar en moeilijk begaanbaar was het. Toen eenmaal aan gekomen moesten we om daadwerkelijk bij de waterval te komen door de rivier zwemmen. De gids zei dat hier alleen 'fressies' leven en dat zijn krokodillen die mensen niet aanvallen en maar 3 meter kunnen worden. Het is toch niet zo heel fijn gevoel om dan te zwemmen en drie keer raden wie voorop mocht? Gelukkig hebben we er geen een gezien en konden we lekker relaxen bij de waterval. Op de terugweg ging de auto kappot, maar gelukkig stranden we bij een parkje met zwembad.Die nacht ook weer wakker geworden door de Dingo's. Maaike niet, die sliep als een roos, oja, we lagen met nog twee man in een tent en dat was lekker knus. (eigenlijk meer warm dan knus).
Derde dag hebben we weer gezwommen bij watervallen en prachtige meertjes. In een van de plekken waar we gezwommen hadden lagen Maaike en ik samen met een Duits Gay-stel in het water tegen een rots aan geleund. Opeens roept een van die Duitsers; EIN SLANGE! Komt er vanuit het water een Python even lucht happen, we schrokken ons kapot. Ook zijn we wandelingen wezen maken waar we meer aboriginal rock art hebben gezien. Ook zijn we hagedissen, wallabies, Dingo's en allerlei vogels tegengekomen.
Dag 4 hebben we gekanoed (hoe schrijf je dat?) en ook dat was geweldig. Door een rivier heen met aan beide kant een want van rotsen. (helaas zijn daar nog geen foto's van). Ook toen weer gezwommen tussen de mensvriendelijk krokodillen. Op de laatste dag zijn we naar een ander park geweest, Litchfield, en dat is natuurlijk ook weer ontzettend mooi. Die dag vonden Maaike en ik wel dat we een beetje veel zwommen bij watervallen. Bij die watervallen nu geen krokodillen maar bijtende vissen. Dat voelt als een speldenprik in de been of voet. Dus je benen blijven bewegen. Later liet de gids nog een vis zien die vliegen en andere beestjes uit de lucht spuugden. Hij hielt een vliegje vast en bewoog die zo'n meter boven het water. En toen zag je die vis en straal water spuwen. Echt heel leuk om te zien.
Dinsdag zijn we om 8 uur s'avonds weer in Darwin aangekomen en konden we ons weer lekker verwennen met een douche en een gewoon bed. De volgende dag zijn we met het Duitse Gay-stel naar een openlucht bioscoop gegaan. Daar lagen we in een ligstoel naar de film te kijken en vloog er af en toe een Vliegende hond door het beeld. De film, A Dangerous mind, is trouwens echt een aanraden. Heel mooi gefilmd. Later zijn Maaike en ik nog naar de pub gegaan en hebben we enorme lol gehad met de Aussie die daar gingen karaoken. Zaterdag gaan we trouwens samen in de pub kijken naar Ierland- Australië rugby wedstrijd. Dan worden de Aussie echt gek en dat willen we meemaken.
Al met al geweldige dagen gehad en heb ik dit verhaal, hoe gek het ook klinkt, nog heel kort gehouden. Maar er valt nog zo veel te vertellen over die vijf dagen, over de enorme hitte (45 graden), over de irritante Doug (Amerikaanse senior die jong wilde lijken), over de duizenden vliegen die ons die dagen gek hebben proberen te maken, over de gids die echt een coole cowboy was en die Steve Irvine (van Animal Planet) nadeed door achter een hagedis aan te rennen en te pakken. Over de de buffel van crocodil Dundu die we hebben gezien, over het kamperen bij de WW2 vliegveld waar misschien Maaike's opa heeft gevlogen en over van alles en nog wat. Het was echt supertop!!!!!!! Jammer dat de dagen voorbij zijn, maar zoiets komt later op de reis nog wel een keer voor.
Ik sluit weer af en wil graag eindigen met de vaste zin die onze gids zei als we naar bed gingen: SLEEP TIDE AND DON'T LET DE DINGO'S BITE!!!

Groeten van Pieter en Maaike!!!!!!!!!!

• 30 Oktober 2003 - 08:33

Marlies:

Dag lieverds
    wat een verhalen allemaal, ik ben helemaaaal niet jaloers!! En de fotos zijn echt supertof!!! Jullie worden al echte crocodil dundys!! En nu Mango' s plukken!!? Ik wil wel weten hoe die rugbywedstrijd is geweest!!
    En ik moet even van marcel zeggen dat je, pieter, in je korte broek op een foute duitser lijkt, Hahahaha!
    Ik ga weer aan het werk!!!
    dikke kus Marlies

• 30 Oktober 2003 - 13:42

Sietske-an:

Wat een avonturen om gewoon jaloers op te worden,leuke foto's,laat je zus maar kletsen ik wil pieter van dichterbij op een foto zien de volgende keer, voorzichtig jullie,dikke kussen

• 30 Oktober 2003 - 14:50

Norbert:

Geweldig, om jullie zo te volgen. Wat een avonturen.
    Mogen wij overkomen voor een paar daagjes?

• 30 Oktober 2003 - 15:25

Hans Krijgsman:

Dag Maaike en Pieter,

Opeens zit er een bericht van jullie in mijn mailbox. Met heel veel plezier heb ik jullie verhaal gelezen en de foto's bekeken. Ook de reacties zijn erg leuk.

Ik wens jullie veel uitdaging toe bij het vervolg!

• 30 Oktober 2003 - 19:27

Johan Swaneveld:

hee die pieter en maaike!
    Ik vind het heel tof wat jullie allemaal meemaken, en het is hier op school wat stil bij de koffieautomaat...

• 30 Oktober 2003 - 20:04

Maartuh:

Heej,

Leuk verhaal! Ook leuk sitetje zo, mooi systeem.
    Kan je daar de LOE trouwens ontvangen? Cees heeft me gevraagd medewerker te worden, niks voor jou ;-) ?

groeten,

Maartuh

• 31 Oktober 2003 - 08:33

Iemke:

Hallo hallo! Goeie site zeg, leuk idee zo met berichten en foto's. Ik ga me snel opgeven voor de 'mailinglijst'. Ik krijg echt zin in vakantie als ik de verhalen lees en de foto's bekijk, helemaal omdat het hier al weer donker en nat is, en erg koud 's ochtends op de fiets. En jullie in korte broek! Heel veel groetjes en geniet er van!

• 03 November 2003 - 08:44

Lidewij:

He Pieter,

Van je vader en moeder hoorde ik van het weekend dat jij in Australie verblijft met Maaike. Wat ontzettend cool! Leuk om jullie avonturen te lezen! Nog heel veel plezier gewenst met z'n tweeen!

Lidewij (je nichtje, oja!)