Stuart Highway - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu Stuart Highway - Reisverslag uit Darwin, Australië van maaikepieter - WaarBenJij.nu

Stuart Highway

Door: Maaike & Pieter

03 November 2003 | Australië, Darwin

Nog even wat weet-je-datjes vanuit Darwin:

In het eerste hostel (frogshollow) sliepen we in een kamer met de naam Gecko, wat een soort van hagedisje is met zuignapjes aan z'n vingers. Deze beestjes zag je daar ook overal op de muren en plafonds zitten. Gelukkig hebben ze zuignapjes, want tijdens het douchen kon je ze recht boven je hoofd op het plafond zien zitten! Maar dat was dus geen probleem. We hadden in dit hostel een tweepersoonskamer geboekt. Die kamer hebben we de hoerenkeet gedoopt. De kamer was 2 bij 3 meter met alleen een bed en een koelkast en aan het plafond een TL. Verder kon je je kont niet keren.
Hier in het tweede hostel hebben we nog geen gecko gezien, maar wel al aardig wat
kakkerlakken!!!!! Net op het moment dat we wilden gaan douchen vonden we zo'n beest in de douche. En dat zijn ook geen kleintjes!!!!! Tot twee keer toe dat ze in de douche zaten op het moment dat we wilden douchen. Dat is nog niet zo erg, dan neem je gewoon een ander douche (die hier trouwens
ook veel minder zijn dan in het eerste hostel, maar dat is geloof ik al een keer
gezegd en we gaan geen oude koeien uit de sloot halen). Het is wel veel erger als je de bestekla open doet en je bijna een
kakkerlak in je hand hebt in plaats van een vork!!!! Gelukkig hebben we ze niet in onze kamer gezien, bij anderen zijn ze ook
daar gesignaleerd!!!! Ieieieieieieieieieieieieieieieie!!!!!!!!

Het vissen voeren:
Hier in Darwin kan je wilde (zee) vissen voeren. Als het hoog tij is kan je met je voeten tussen de vissen staan en een halve snee brood plat op het water leggen, waar deze vissen dan aan knabbelen. Je kan ze zelfs horen smakken!! Er komen twee soorten vissen die geen tanden hebben. De overige
vissen hebben wel tanden en er werd geadviseerd dat je dan beter je brood
even uit het water kan halen. Er zwommen ook roggen tussen en andere platte vissen die verticaal door het water zwemmen i.p.v. bijvoorbeeld de rog die horizontaal door het water gaat. Helaas geen schildpadden gezien,
iemand anders die daar al geweest was had ze daar wel gezien. Er was 1 klein jongetje die het allemaal zo geweldig vond, dat hij half
lag te zwemmen tussen deze vissen en zelfs kopje onder ging.

Vervolg van de reis:
Voor de mensen die het nog niet weten, we hebben een AUTO gekocht. Het is een rode Ford Falcon Sedan uit het jaar '89. (goed bouwjaar, hopen we). Met die auto gaan we via de beroemde Stuart Highway, ook wel bekend als Explorer Highway, naar Alice Springs en vandaaruit naar Ayers Rock, Kings Canyon en The Olga's. We hopen dat we dit allemaal gaan halen want binnen 14 dagen moeten we in Queensland zijn om de auto op onze naam te laten zetten. Voor de mensen die ons op de kaart willen volgen, dit zijn onze overnachtingen: Katherine, Tennant Creek, Alice Springs. Daarna weer terug naar Tennant Creek, gevolgd door Mount Isa, waar we de auto laten registreren.
Langs de Stuart Highway zijn een aantal bezienswaardigheden zoals een ghost town waar we ook zeker zullen stoppen! Maar die verhalen horen jullie weer in de volgende mail.
Bij de auto zit ook een discman inbegrepen. Aangezien we beiden geen cd's mee hadden, hebben we hier een box met 5 cd's gekocht met allemaal muziek uit de jaren '70! Dat wordt swingen op de Stuart Highway!

• 03 November 2003 - 12:57

Van Alle Kleuters:

wij hebben met ons oor op de grond van de klas de kangeroes horen stampen pieter en maaike

• 04 November 2003 - 11:41

Sietske-an:

mail je vandaag of morgen wel terug zet ook foto van die blitskar van jullie op de site, ben benieuwd, voorzichtig!!!!!!

• 04 November 2003 - 20:55

Corien:

Hi Maaike en Pieter, ik eindelijk eens jullie site bekeken en de verhalen gelezen. Helemaal niet verkeerd wat jullie daar mee maken. Heel veel plezier en ik ben heel benieuwd naar jullie rode mobiel! Groet Corien

• 10 November 2003 - 21:00

Marlies:

kaartje uit darwin gekregen! Geweldig hoor!! IK ben benieuwd hoe het in Alice springs en omgeving is! tot snel! Marlies

• 11 November 2003 - 11:19

TijmeN:

Leuk hoor kaartje uit Australie, bedankt. Zeg maar ik wil ook wel een foto zien van die bak van jullie, is vast niet zo mooi als de mijne???

• 15 November 2003 - 16:24

Marlies:

hallo daar!! Zijn jullie opgegeten door skippy?

• 18 November 2003 - 13:35

Sytske:

Mooi he, dat reizen! Geniet ervan, voor je het weet zit je weer in het regenachtige Holland.. Houdt mijn bijna naamgenoot t een beetje vol zonder haar oogappel?